O nas
O PSG
Polskie Stowarzyszenie Gipsu zostało założone w 1999 roku w celu propagowania suchej zabudowy w Polsce.
Polskie Stowarzyszenie Gipsu reprezentuje swoich Członków wobec instytucji naukowo-technicznych, organów administracji państwowej i samorządowej. Współpracuje z krajowymi i zagranicznymi organizacjami branży budowlanej w celu wymiany doświadczeń i wspólnych działań na rzecz rozwoju i zastosowania rozwiązań systemowych z wykorzystaniem płyt gipsowo-kartonowych do zabudowy poddaszy, budowy ścian wewnętrznych. Wspiera działalność promocyjną na rzecz suchej zabudowy do budowy ścian wewnętrznych oraz ich zastosowań w budownictwie.
MISJA
Mija 20 lat POLSKIEGO STOWARZYSZENIA GIPSU (PSG) w budownictwie;
- Misją Polskiego Stowarzyszenia Gipsu (PSG) jest upowszechnianie gipsu jako przyjaznego człowiekowi materiału do wykańczania wnętrz budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej oraz wskazywanie możliwości jego wszechstronnego zastosowania.
- Upowszechnianie kompleksowej wiedzy z zakresu rozwiązań systemowych opartych na gipsie, dostosowanej do oczekiwań i potrzeb odbiorców (wykonawców, architektów i projektantów, inwestorów komercyjnych i indywidualnych, urzędników, inspektorów nadzoru).
- Promowanie gipsu jako przyjaznego człowiekowi materiału do wykańczania budynków mieszkalnych, użyteczności publicznej oraz wskazywanie możliwości jego zastosowania.
CELE STOWARZYSZENIA
wg Statutu „Polskiego Stowarzyszenia Gipsu” (§2.)
- Celem Stowarzyszenia jest upowszechnianie gipsu jako przyjaznego człowiekowi materiału budowlanego oraz możliwości jego zastosowania.
- Cele Stowarzyszenia będą realizowane przez:
– wydawanie oświadczeń dotyczących technicznych kwestii zastosowań gipsu,
– współpracę w ramach grup roboczych w celu opracowania standardów prac wykończeniowych z użyciem produktów gipsowych,
– prowadzenie i wspieranie badań z zakresu fizyki budowli,
– współpracę z innymi organizacjami na rzecz sporządzenia opracowania i poprawy norm dla polskiego przemysłu gipsowego,
– działalność edukacyjna i organizacja szkoleń,
– promocję,
– działalność na rzecz integracji producentów i użytkowników gipsu,
– informowanie o obowiązujących trendach, nowych opracowaniach, danych dotyczących rynku,
– działalność na rzecz poprawy jakości i produkcji gipsu,
– działalność popularyzacyjno-wydawnicza,
– organizowanie konferencji, seminariów naukowych i odczytów.
STRATEGIA POLSKIEGO STOWARZYSZENIA GIPSU
Warszawa, 13.02.2020
- Integracja branży producentów rozwiązań systemowych z wykorzystaniem płyt gipsowo-kartonowych,
- Reprezentacja interesów branży wobec środowisk zewnętrznych,
- Pełnienie funkcji doradczych dla organów administracji państwowej zajmujących się regulacjami w sektorze budownictwa oraz uczestnictwo w roli eksperta w pracach instytucji badawczych, instytucji zajmujących się jakością produktów i ich dopuszczeniem do obrotu,
- Bieżący monitoring zmian w krajowym i europejskim systemie prawnym oraz inicjowanie oraz opiniowanie przepisów prawnych istotnych dla branży, w szczególności w zakresie produkcji lub zastosowań płyt gipsowo-kartonowych,
- Współpraca z organizacjami krajowymi i zagranicznymi w celu wymiany informacji, doświadczeń, podejmowania wspólnych działań na rzecz promocji produktów i technologii gipsowych, ich zastosowań i udoskonalania,
- Współpraca z organizacjami, stawiającymi sobie za cel krzewienie idei zdrowych mieszkań i ekologii oraz propagowanie nowoczesnych rozwiązań i technologii wpływających w szczególności na ochronę środowiska,
- Dialog z wykonawcami i użytkownikami rozwiązań systemowych z wykorzystaniem płyt gipsowo-kartonowych, uświadamianie zagrożeń wynikających z nieprawidłowego wykonawstwa, czy zaniechania systemowego podejścia do wykonywania ścian wewnętrznych z płyt gipsowo-kartonowych,
- Organizowanie i aktywny udział w konferencjach, szkoleniach i seminariach naukowych, oraz imprezach branżowych,
- Opracowywanie i realizacja planów promocyjnych wpierających propagowanie „lekkich technologii” w budownictwie,
- Opracowanie branżowych standardów dla rozwiązań systemowych z wykorzystaniem płyt gipsowo-kartonowych, katalogów, opinii, zaleceń, instrukcji itp.,
- Propagowanie idei stosowania przez budownictwo wyrobów spełniających wszystkie obowiązujące normy, przepisy w zakresie zastosowań i bezpieczeństwa.
- Promowanie
STRATEGIA POLSKIEGO STOWARZYSZENIA GIPSU
Warszawa, 13.02.2020
- Integracja branży producentów rozwiązań systemowych z wykorzystaniem płyt gipsowo-kartonowych,
- Reprezentacja interesów branży wobec środowisk zewnętrznych,
- Pełnienie funkcji doradczych dla organów administracji państwowej zajmujących się regulacjami w sektorze budownictwa oraz uczestnictwo w roli eksperta w pracach instytucji badawczych, instytucji zajmujących się jakością produktów i ich dopuszczeniem do obrotu,
- Bieżący monitoring zmian w krajowym i europejskim systemie prawnym oraz inicjowanie oraz opiniowanie przepisów prawnych istotnych dla branży, w szczególności w zakresie produkcji lub zastosowań płyt gipsowo-kartonowych,
- Współpraca z organizacjami krajowymi i zagranicznymi w celu wymiany informacji, doświadczeń, podejmowania wspólnych działań na rzecz promocji produktów i technologii gipsowych, ich zastosowań i udoskonalania,
- Współpraca z organizacjami, stawiającymi sobie za cel krzewienie idei zdrowych mieszkań i ekologii oraz propagowanie nowoczesnych rozwiązań i technologii wpływających w szczególności na ochronę środowiska,
- Dialog z wykonawcami i użytkownikami rozwiązań systemowych z wykorzystaniem płyt gipsowo-kartonowych, uświadamianie zagrożeń wynikających z nieprawidłowego wykonawstwa, czy zaniechania systemowego podejścia do wykonywania ścian wewnętrznych z płyt gipsowo-kartonowych,
- Organizowanie i aktywny udział w konferencjach, szkoleniach i seminariach naukowych, oraz imprezach branżowych,
- Opracowywanie i realizacja planów promocyjnych wpierających propagowanie „lekkich technologii” w budownictwie,
- Opracowanie branżowych standardów dla rozwiązań systemowych z wykorzystaniem płyt gipsowo-kartonowych, katalogów, opinii, zaleceń, instrukcji itp.,
- Propagowanie idei stosowania przez budownictwo wyrobów spełniających wszystkie obowiązujące normy, przepisy w zakresie zastosowań i bezpieczeństwa.
- Promowanie